ETKİNLİK PLANI
ETKİNLİK ADI : Çimlendirme Çalışması
ETKİNLİK TÜRÜ : Fen etkinliği
(Büyük Grup) Aile katılımı
çalışması
KAZANIM VE GÖSTERGELER
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 6:Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
Kazanım 8: Dinledikleri izlediklerin çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri ve izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri ve izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2:Nesne/durum olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır
MATERYALLER
fasulye,mercimek nohut,pamuk,su,plastik tabak.
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Hava
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar yarım ay şeklinde oturur etkinliğe katılan veli de çocukların tamamının onu görebileceği bir yere geçer ve çocuklara içinizde fasülye nohut ve mercimek yemeklerini seven var mı der?ve daha sonra peki bunların nasıl çimlenip büyüdüğünü bilen var mı der ve biz de kendi fasülyemizi,nohutumuzu ve mercimeğimizi ekip nasıl olduğuna bakalım mı der ve üç grup halinde çimlendirme çalışması yapılır birinci grup fasülye ikinci grup nohut,üçüncü grup mercimek eker. plastik tabak alınır içine önce pamuk yerleştirilir. Daha sonra içinde fasulye yerleştirilir fasülyelerin üzeri pamukla kapatılır ve üzerine su dökülerek çimlenmeleri beklenir. Üç gruplada aynı işlem tekrarlanır. Belli bir süre bu durum takip edilir.Grupların fasulyelerine belli aralıklarla su vermeleri sağlanır ve gözlem yapılır.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonucunda çocuklara aşağıdaki sorular sorulur:
-Fasülye ve bitkilerin büyümesi için neler gerekli?
-Evimizde bitkilerimiz var mı?
-Çevremizdeki bitkilerin bizlere ne gibi faydaları var?
-Etkinlik hoşunuza gitti mi?
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 6:Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
Kazanım 8: Dinledikleri izlediklerin çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri ve izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri ve izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2:Nesne/durum olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır
MATERYALLER
fasulye,mercimek nohut,pamuk,su,plastik tabak.
SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR
Hava
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar yarım ay şeklinde oturur etkinliğe katılan veli de çocukların tamamının onu görebileceği bir yere geçer ve çocuklara içinizde fasülye nohut ve mercimek yemeklerini seven var mı der?ve daha sonra peki bunların nasıl çimlenip büyüdüğünü bilen var mı der ve biz de kendi fasülyemizi,nohutumuzu ve mercimeğimizi ekip nasıl olduğuna bakalım mı der ve üç grup halinde çimlendirme çalışması yapılır birinci grup fasülye ikinci grup nohut,üçüncü grup mercimek eker. plastik tabak alınır içine önce pamuk yerleştirilir. Daha sonra içinde fasulye yerleştirilir fasülyelerin üzeri pamukla kapatılır ve üzerine su dökülerek çimlenmeleri beklenir. Üç gruplada aynı işlem tekrarlanır. Belli bir süre bu durum takip edilir.Grupların fasulyelerine belli aralıklarla su vermeleri sağlanır ve gözlem yapılır.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonucunda çocuklara aşağıdaki sorular sorulur:
-Fasülye ve bitkilerin büyümesi için neler gerekli?
-Evimizde bitkilerimiz var mı?
-Çevremizdeki bitkilerin bizlere ne gibi faydaları var?
-Etkinlik hoşunuza gitti mi?
Yorumlar
Yorum Gönder